I can. I will.

Våren 2010 skadade jag mig rätt rejält och de som fick ta smällen var axlar, rygg, höft, knäna och fötterna. Sen dess så känner jag snabbt av när jag tränar och stretchar för lite - ibland känner jag mig som en 80 åring trots att jag bara är 31. Så egentligen borde jag ta en promenad varje morgon, vare sig de är en lugn och stillsam eller om de är en powerwalk - kan aldrig bli av med smärtan helt och hållet, men träning och stretching kan göra smärtan mindre märkbar.
 
Men jag är inte mer än människa och de kommer perioder då jag inte tränar någonting överhuvudtaget - vilket jag känner av direkt. Har haft ont i ryggen i typ 2 dagar nu och de får mig att undra hur min rygg kommer kännas när jag är typ 50 - och de var då varningsklockan började ringa. Vad jag vill och vad kroppen behöver kanske inte alltid går hand i hand, men nu får jag plocka fram min envisa och målmedvetna sida. 
 
Så imorse bestämde jag mig för att utmana mig själv och sätta upp ett mål - jag ska ta en promenad direkt på morgonen och köra lite basic yoga på kvällen varje dag i 14 dagar. De sägs att de tar ca 14 dagar att få in en ny vana, så därför har jag bestämt 14 dagar. 
 
 
 
 
Och jag har sen en tid tillbaka sett bilder på Instagram från "I can. I will." Bestämt mig för att bli en del av den "familjen", då deras syfte är att inspirera och motivera andra till att nå sina mål. De känns som något riktigt positivt och de är något jag verkligen vill vara en del av - att få bli inspirerad och att kanske inspirera någon annan. 
 
Bilden hitta jag inne på deras hemsida
 
Så numera följer jag dem på Instagram och under dagen kommer jag beställa deras armband. Så nu ger jag allt för att slippa smärtan - inga mer ursäkter. De är verkligen så enkelt - de handlar bara om att bestämma sig och sen köra !
Taggar: #icaniwill;

Kommentera inlägget här :