Kristianstad promenerar för musikhjälpen 2013.

Som ni redan vet så älskar jag musikhjälpen och varje år så lyssnar/tittar jag på de så mycke jag kan varje dag. Och förra året bestämde jag mig för att under musikhjälpen 2013 så skulle jag starta en insamling som förhoppningsvis engagerade så många som möjligt - vilket Jeppes syster Jessika gärna ville vara med på. 
 
**********************************************
Och jag skrev här att jag inte skulle säga något förens de är 100% klart - nu är de 100% klart !
I förra veckan kom jag och Jessika fram till vad vi ska göra och de är en insamling som vi vill ska engagera så många invånare och företag som möjligt i Kristianstad. 
 
Den insamling som vi tänker göra kallar vi för ”Kristianstad promenerar för musikhjälpen 2013” och där vår tanke är att få så många invånare som möjligt i Kristianstad att vilja promenera och/eller donera pengar för musikhjälpens tema. Sträckan som ska promeneras är Kristianstad till Åhus, där de finns delmål på vägen där fler kan ansluta till promenaden. Delmålen är Fjälkinge, Viby och Rinkaby.
 
Vi har startat ett facebook event under samma namn för denna insamling och promenaden kommer ske lördagen den 7 december klockan 10:00. Det kommer då att finnas bössor med under promenaden att skänka en slant i både för dem som promenerar men även för dem som står på sidan och hejar på. Sen mellan den 9-15/12 kommer de finnas en digitalbössa för vår insamling där de privatpersoner som vill får skänka en slant. 
 
 

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något och tillsammans kan vi göra mycket! 

 

Kommentarer :

#1: Paulina

Vilken bra idé! Räkna med vår familj.

skriven

Kommentera inlägget här :