Tacksamhet.

Jag följer en tjej på instagram som kallar sig för yoga_girl och just nu har hon en utmaning som kallas för #yogagirlchallenge, vilket är en utmaning som pågår i 21 dagar där syftet är att alla som deltar ska skapa balans och välmående i sitt liv. Varje dag får man veta vad man ska göra/fokusera på och schemat ser ut så här:
 
 
 Idag på dag 7 så handlar det om att vara tacksam och att vara det i tre steg: det stora hela, ens nära och kära samt sig själv. Och att låta ordet "Tack" vara mitt mantra.
 
 
 
- Och det stora hela innebär att jag ska vara tacksam för bland annat att jag finns, för att jag kan andas, för jorden. Denna tacksamhet körde jag under en meditation på dagen idag - jag sa till mig själv hur tacksam jag är för varje del.
  
- När det gäller att vara tacksam för ens nära och kära så handlar det om att säga till människorna i ens liv vad dem tillför mig och mitt liv och att jag är tacksam för att dem finns i mitt liv. Och då jag inte är där att jag kan säga de till personen, så skrev jag det i ett sms till var och en.
 
- Slutligen när de gäller mig själv så handlar det om skriva ner varför jag är tacksam när det gäller den jag är, mina egenskaper och förmågor. Att ge mig själv kärlek. Och denna del tänkte jag genomföra här på bloggen. Inte lätt så jag får öva vidare på just denna del. 
 
* Jag är tacksam för att jag är så envis som jag är och har en sån drivkraft. * Jag är tacksam för att jag har förmågan att se på de mesta från en positiv synvinkel. * Jag är tacksam för att jag har drömmar och mål i livet. * Jag är tacksam för att jag är jag och för att jag är där jag är i livet. 
 
Och bara idag genom den tacksamhet jag sagt och känt så blev det ringar på vattnet - ringar som bara gjorde mig så glad. Så jag satte ihop ett litet klipp med bilder jag har på mobilen som står för glädje för mig - ett klipp som får mig att le, som gör mig glad och som får mig att känna tacksamhet. 
 
 

Kommentera inlägget här :