Avsnitt 12.

Här kommer ett nytt avsnitt - ett avsnitt som har tagit många timmar att redigera och ladda upp. Redigerade klart igår och började ladda upp det runt 23:20. Hade önskat att det va klart imorse, vilket det var - men jag upptäckte en stor redigeringstabbe så jag fick börja om från början. Så jag fick redigera ihop avsnittet igen utan den STORA tabben och ladda upp det - å nu på kvällen blev det klart ! 
 
 
Och nu när jag kollar igenom det så upptäcker jag småsaker här och där som hade kunnat klippts annorlunda, men det är UNDERBART när det är så på riktigt som det är. Det är ju så jag och Jeppe vill ha det. Så vi vill inte ha några STORA tabbar, men gärna de små mänskliga och verkliga. Om ni förstår hur jag menar ?! :)
 

Kommentarer :

#1: Mot Ett +

Ni är ju för härliga, blir så glad av att titta och lyssna! :) Bäst var ju morr-fin. ;)

Det ska bli intressant och spännande att fortsätta följa er resa. :)

Svar: Haha tack :) Va roligt att du blir glad :)
Lilla Hell

skriven
#2: Anonym

Tack för att ni delar med er! Jag och min man ska påbörja vår IVF behandling om fyra veckor. Att

Svar: Det är vårt sätt att minnas. Vårt sätt att låta nära och kära som inte bor här att få dela resan med oss. Å även att dela med andra nyfikna :)
Lilla Hell

skriven
#3: Lina

Åh, härligt att det blev så många ägg!

Vid vårt första äggplock var maken på väg att svimma och blev tvungen att lämna rummet vilket ledde till att jag nästan freakade ur men lyckades behärska mig även om jag mest blundade, haha. Minns lättnaden vid det första "nu hittade vi ett ägg". Andra gången var vi lugna båda två och följde nyfiket med vad som hände på skärmen :)

Mitt första äggplock gjorde inte ont, men efter det andra gjorde det jätteont i slutet och jag blev tvungen att vara hemma från jobbet dagen därpå. Så även för en och samma person kan det variera hur det känns vid olika tillfällen.

Hoppas ni fått många fina befruktade ägg!
/ Lina

Svar: Ja vi vet ju inte vad som är mycket eller lite, så vi visste inte vad 11 ägg innebär :) Hur många är har ni vid ett äggplock? (om man får fråga det)
Lilla Hell

skriven
#4: Lina

Helt okej fråga! Skippade det för att kommentaren blev så lång, haha. Vi har fått rätt få ägg, som jag ser det i alla fall. Fyra (varav två befruktade) första gången och fem (varav tre befruktade) andra gången. Båda gångerna har det i slutänden blivit ett ägg eftersom de andra inte klarat sig till frysen.

Läste nu inlägget över att det blev sju befruktade ägg för er. Så himla toppen! Hoppas nu att ert guldägg finns där ;)

/ Lina

Svar: Okej okej. Det är ju de här som är så bra med internet och att vi kan snacka så här. Jag kan ställa frågor och undra å få svar :)
Ja de blev 7 ägg, så vi får se imorgon :)
Lilla Hell

skriven
#5: denlangavagen.blogg.se

Ni är ju bara för härliga! Så skönt när folk kan bjuda på sig själva!
Och att ni vill dela med er av detta så vi som väntar detta har en bild över hur det kommer att vara!
Ni verkar ju har fått en hel del ägg och det är ju toppen :-)
Inväntar nästa steg med spänning!
Kram på er och lycka till! :-)!!

Svar: Va snäll du är :)
Lilla Hell

skriven
#6: PiOmiO

Gjorde Jeppe tesa/pesa där de går in med nål och tar ut simmare?
På min klinik sa de inget om smink;-) tänk va olika det är.
www.piomio.blogg.se

Svar: Nej vi är ju med i ett projekt som heter Repro high. Där har man kommit fram till att det blir bättre kvalité på simmarna om dem kommer ut den naturliga vägen, så då använder man sig av elektrostimulering :)
Lilla Hell

skriven
#7: PiOmiO

Intressant, det får ni gärna berätta om i ett inlägg=)

Svar: Det finns ett avsnitt som heter repro high på youtube och där pratar man lite kring de. Sen har vi både från radio och tv här på bloggen under kategorin OneHellOfABaby där man pratar kring metoden :)
Lilla Hell

skriven

Kommentera inlägget här :