Poängjägarna.

För 4 veckor sen så startade jag, Jeppe, min lillebror och min svägerska en liten tävling som vi kallar för poängjägarna. Det innebär kort och gott att vi måndag till fredag samlar poäng som vi sen får använda lördag och söndag, för då omvandlas poängen till pengar. Så har du fått ihop 100 poäng så är det 100 kr som du får köpa gott gott för.
 
Man samlar poäng på följande sätt:
 
- Äta frukost, lunch och middag = 10 poäng
- Dricka 1 liter vatten = 10 poäng
- Ta en promenad på 30 min = 5 poäng
- Träna 30 min = 10 poäng
 
Dricker du 2 liter vatten får du 20 poäng, tar du 2 promenader på 30 min vardera får du 10 poäng och tränar du i en timme så har du självklart 20 poäng. 
 
Men skulle du få för dig att äta något gott gott (godis, chips, mcdonalds osv) så får du minus. Låt oss säga att du mitt i veckan äter en kexchoklad som kostar 10 kr, då får du 20 poäng minus. 
 
Sen är det en liten extra grej också - vi kör tjejerna mot killarna. Så varje lördag morgon så mäter vi oss över magen och det laget som gått ner mest totalt får ett pris av dom andra. Första helgen vann tjejerna och då fick vi egentid i pris. Så i drog och bastade i en timme. 
 
Tanken med poängjägarna är att tänka inkomster och utgifter. Att samla poäng på veckorna som man sen får äta för på helgen. Så ingen av oss får äta mer gott gott för mer än det vi samlat in. Och + blir att vi sparar pengar som man annars kastar på en del skit och sen håller vi oss i form. 
 
Nu ska vi mäta på lördag, men hitills har jag tappat 4 cm över magen. 
 
 
Det är ett riktigt roligt sätt att hålla sig i form, för det innebär inte att jag äter mindre och tränar enbart. Utan jag äter var 3:e timme, jag äter nyttigt, jag dricker mycket vatten och jag rör på mig. Visst hade det gått snabbare om jag gick på en diet och tränade mycket mer, men jag vill att det ska vara en livsstil och inte bara något för stunden. Jag vill göra något som är hållbart och där jag inte går upp och ner i vikt som en jojo. Så det var de här som blev min fortsättning på world of shape efter 2 månader. 

Kommentarer :

#1: Rebecca

Men vilken rolig grej att göra! 😍😍

Svar: Ja de är skit kul :)
Lillahell

skriven

Kommentera inlägget här :