Starta veckan med jobbintervju.

Den här veckan startar med så mycket pepp så jag studsar fram - jag har haft en mycket bra helg där jag ätit gott och umgåtts i trevligt sällskap, så det har verkligen lagt grunden för att starta veckan bra. 

Och den här veckan startar jag med att gå på en arbetsintervju - vilket jag är så laddad för. Igår kollade jag vart stället ligger så jag hittar dit lätt, jag har läst på om företaget och jag har tänkt massa goda tankar. Så idag drar jag på mig mina succékläder och kör gasen i botten. 

En bild från en tidigare intervju

Jag har gått på en del intervjuer sen jag flyttade till Dalarna, så jag är inte extremt nervös utan precis lagom. Att ha gjort en del intervjuer gör också att jag har koll på min energinivå, mitt fokus och min förmåga att kunna varva ner och ge svaren på frågorna. 

Att bli vald till intervju är en vinst. Det kan vara 60 sökande där dom träffar 6 och där jag är en av dom 6. Det ger mig energi. Och efter många intervjuer så har jag fått feedback där jag får höra att dom gillar mig men att den här gången valde dom någon annan (ibland handlar det om att dom väljer någon som har mer erfarenhet). Feedbacken ger mig energi att fortsätta vara jag, för dom gillar mig. 

Så nu håller jag tummarna och hoppas att det är den här gången det är min tur att bli vald !

Kommentera inlägget här :