Skåla med bubbel.

Något nytt jag börjat med sen vi klev in i 2020 är att skåla och fira. Att vara tacksam och glad för de som sker i ens liv genom att skåla med bubbel (alkoholfritt för min del). Jag anser att det är viktigt så att man inte tar något för givet, speciellt inte om det är något som man kämpat för och verkligen vill. Att uppmärksamma de lilla och de stora. Att glädjas åt de lilla och de stora. För många gånger kan man kämpa med något länge och sen när de väl blir ens verklighet så tar man sig inte tiden att uppmärksamma det. Och jag tror att genom att uppmärksamma de lilla och de stora i vardagen så blir varje steg lite mer betydelsefullt. Men framför allt så gör det en glad att stanna upp och glädjas åt det som sker i ens liv. Och detta med att fira livet och vardagens framsteg är något jag vill lära mina barn.

Och vi har fått skåla en del gånger än så länge under 2020, och fler gånger kommer de bli. 

Kommentera inlägget här :