Något som jag vet nu som jag önskar jag hade vetat tidigare i livet? del 2

Något som jag vet nu som jag önskar jag hade vetat tidigare i livet?
Att jag kommer fixa mammarollen.  
 
När jag var typ 25 så ville jag inte bli mamma
När jag var 30 och träffade min nuvarande man, så förändrades den känslan nästan direkt och allt jag ville var att få barn tillsammans med denna man.
När jag var 33 blev jag mamma för första gången och när jag var 38 blev jag mamma för andra gången. 
 
Och om jag idag kunde gå tillbaka till mig själv som 30 åring, då när jag verkligen kände att jag träffat mannen i mitt liv och att jag ville ha barn, och ge mig själv några ord på vägen så hade jag sagt ...
 
- Du kommer fixa att vara mamma till ett spädbarn. Bitvis kan det kännas läskigt då spädbarnet är så litet och ömtåligt, men du är så pass närvarande och medveten så du behöver inte oroa dig.
- Du kommer fixa att vara mamma till en bebis. Visst är det mycket mer som sker med allt från att ramla och slå sig till att åka på både feber och magsjuka, men det kommer du fixa för du lägger din egen oro och rädsla åt sidan.
- Du kommer fixa att få ett syskon och älska båda barnen lika mycket. Hjärtat är så stort att det är möjligt.
- Du kommer fixa att vara tvåbarnsmamma där den ena är 5 år och den andra är 1 år. Det kommer kännas ibland och du kommer tro att du gör ett mindre bra jobb, men sen gör barnen något som visar på att det du gör i din roll som mamma funkar.
 
Så snälla Carolina, tvivla inte på dig själv när de gäller din roll som mamma. Lite oro är alltid bra, för det håller dig vaken men oroa dig inte för mycket utan lev i stunden och våga tro på att det du gör är alldeles precis rätt. 
 


Kommentarer :

#1: Yolanda - Aspergers syndrom - Diktande....

Mysig bilder (:

Svar: Tack :)
Carolina Hell

skriven

Kommentera inlägget här :