Mitt framgångsrecept.

Jag älskar inte bara utveckling när det gäller jobbet, utan även i mitt privatliv. Utveckling är som sagt mitt syfte i livet. Men jag har ingen mentor som guidar mig när det gäller min utveckling privat, men istället så har jag en visionstavla. Och faktiskt så lyckas jag nå ganska många av det mål jag sätter upp - jag har hittat mitt sätt att nå framgång när det gäller personlig utveckling. 
 
Så vad är mitt framgångsrecept?
Varje år i oktober har jag bestämt vart jag vill vara om 1 år och sen har jag en tjej vid namn Rosaprinsessa på instagram som gör i ordning en tavla åt mig utifrån vad min vision är. Nedan ser ni min tavla för vart jag vill vara i oktober 2021.
 
Och när jag sätter ett mål så handlar det mycket om formuleringen kring de - mitt sätt att arbeta med mina mål kommer från Kjell Enhagers föreläsning "Jag AB". Och ställer mig själv 3 frågor:
 
1. Vad är det för mål/vart vill jag vara i oktober 2021?
2. Vad ska jag göra för att nå dit?
3. Hur ska jag vara för att nå dit?
 
Sen sätter jag tavlan någonstans så att jag ser den varje dag, för det ger mig energi och glädje. Och det gör även att jag tänker att "när jag är där så ..." Vilket i sin tur gör att jag många gånger lever lite som att jag redan är i mål. Och allt detta har blivit mitt framgångsrecept - jag har fokus på det som komma skall samtidigt som jag lever här och nu. 
 
 
Vad är ditt framgångsrecept? 
 
 

Kommentera inlägget här :