Min superkraft.

Carolina Hell, 38 år gammal och bor i skåne. 
 
1982 föddes jag
1992, gick jag på mellanstadiet
2002, tog jag studenten från est. teater
2012, pluggade jag till min kandidatexamen i sociologi för att slutligen med alla mina kurser bli färdig personalvetare
2021, jag arbetar idag som enhetschef. 
 

 Jag var så säker när jag gick på gymnaiset att jag skulle arbeta som skådespelerska på dramaten efter studenten. Vilket jag inte förstår då jag hade en ENORM scenskräck och avskydde att stå på scenen. 
 
Några år efter studenten så fick jag för mig att studera till behandlingspedagog, en 3 årig utbildning på universitet. Men år 2 under en längre praktikperiod så insåg jag dag 1 på praktiken att detta är ingenting för mig. Trots det gjorde jag klart andra året för att få med mig lite olika kurser och även B uppsatsen. 
 
Sen slog det mig ganska snabbt när jag hoppade av utbildningen till behandlingspedagog att jag vill arbeta med människor, men inte som behandlare utan jag kan tänka mig att vara ledare och chef. Så då blev det självklart att det är personalvetare jag ska läsa till. 
 
Till en början tänkte jag att mitt mål var en HR-avdelning, men jag fick ta dom jobb jag fick längs vägen och det gjorde att jag fick en del erfarenhet inom rekrytering. Sen en dag så ramla jag över ett jobb som enhetschef, och jag tänkte att absolut kan jag göra de tills jag får ett HR jobb. Och det var då det slog mig att mitt syfte är utveckling - något som funnits med mig sen jag var barn när jag har tänkt efter. 
 
Redan på mellanstadiet drog jag ihop "träningar" där jag prickade av vem som var där för att sen leda övningarna. När jag gick på gymnaiset drev jag en cheerleaderförening både som huvudtränare och tränare med ett fokus på utveckling. Och sen jag förstod att jag ska bli personalvetare så har jag hela tiden haft en dragning mot just utveckling när jag läst mina kurser och sen även på de arbeten jag haft efter examen. Så när jag tog jobbet som enhetschef 2017 så var det just utveckling som blev centralt för mig - det var som att jag precis upptäckt min superkraft. 
 
Nu är jag inne på mitt 4:e år som enhetschef och det centrala i allt jag gör är fortfarande utveckling - tycker fortfarande att mitt jobb är hur kul som helst. Men det är och har varit tydligt sen 2017 att jag vill arbeta med enbart utveckling och helst då chefsutveckling. Att få arbeta med en ledningsgrupp tex - både med gruppen men även varje chef i sitt chefs- och ledarskap. 
 
Så det är det jag har som slutmål och under resan fyller jag på min ryggsäck med det jag lär mig längs vägen. Och jag tror att 2021 är ett stort år gällande min personliga utveckling i min roll som enhetschef, då min kompetensutveckling på jobbet är att jag går en digital utbildning i självledarskap. 
 
Så varmt välkommen hit och jag hoppas du vill följa min resa.
 
 

Kommentarer :

#1: Emelie

Så kul att du hittat ett jobb du trivs med så bra 🤍

Svar: Ja de är kul när man till slut hittar den rätta vägen 😊
Carolina Hell

skriven

Kommentera inlägget här :