Hur ska jag använda min superkraft?

Så nu när jag vet att mitt syfte är utveckling, hur vet jag då hur jag ska använda min superkraft? Där är svaret enkelt - det vet jag inte. Jag har fått en känsla av hur jag vill använda den, men om det är där jag slutar det har jag ingen aning om. 
 
Men när jag skulle ta mitt första jobb som enhetschef så klev jag av ett konsultuppdrag där jag hade arbetat med rekrytering och chefen på det företaget som jag var uthyrd till hade något som gjorde mig trygg. Så jag frågade henne om hon ville vara min mentor vilket hon tackade ja till. 
 
Maria Drugge, min mentor. 
 
Så underbara fantastiska Maria har guidat mig på min resa och i år har hon funnits vid min sida i 4 år. Vi hörs av några gånger per år - jag pratar lite kring vad som händer för min del på jobbet och sen speglar hon mig i allt det jag pratat kring. Och varje gång vi pratat så lär jag känna mig själv lite till, jag utvecklas ännu lite mer och jag blir lite mer nyfiken och modig gällande framtiden.
 
Och jag har satt en plan/jag har en tanke om framtiden och vilka steg jag ska ta utifrån vart jag idag ser att jag ska landa i slutändan. En plan som skapats av mig och sin justerats efter jag fått input av Maria. Och just nu har jag rollen som enhetschef, men tanken är att inom något år eller två axla rollen som verksamhetschef och vara chef över chefer. Och med Maria vid min sida så kommer jag nå det målet. 

Kommentera inlägget här :