Bernhard sommaren 2020

Uppdaterar fortfarande inte en gång i veckan gällande Bernhard utan nu tar jag några månader åt gången - sist var i maj. Den här gången tänkte jag sammanfatta sommaren 2020 för Bernhards del.

"Alla mammor är superhjältar"

är något han säger när vi är hos våra vänner i Bjursås. Så fint sagt, men jag kan inte låta bli att undra vart han får allt ifrån. Men det kanske lätt för en superhjälte att upptäcka andra superhjältar?

Bernhard har länge varit redo för att sova i egen säng, men jag är den som haft svårt för den övergången. Men from slutet av augusti så somnar och sover han i sin egen säng. Och numera så rör han sig mindre i sömnen. Pratar mindre i sömnen. Med andra ord: han sover gott !

Sen smyger han in på morgonen för att få massa kramar och pussar.

Jag fick upptäcka att Bernhard är en kille som kan skilja på sak och person då han helt ur det blå säger

"Min kompis i Bjursås är snäll men han svär jätte mycket"

Man blir så stolt så man spricker, för det är en viktig del i en person tycker jag. Förmågan att kunna se en person och kunna skilja personen från dess handlingar.

Och sen avrundar jag med några bilder från sommaren på världens bästa Bernhard

 

Kommentera inlägget här :