Inte längre naiva.

Jag och Jeppe upptäckte i helgen att vi varit alldeles för naiva gällande företagsbiten - vi har lagt upp bilder på sociala medier i syfte att be om åsikter från våra vänner utan en tanke på att någon annan skulle kika in, se de och sen göra något av de. Vilket vi fick upptäcka i helgen när vi skulle köpa företagets domännamn - då hade de bara dagarna innan blivit köpt av någon annan. Vilket fick oss att tänka till och tänka om - vi valde att direkt ta bort alla bilder från internet, för att sen snabbt köpa ett annat domännamn. Och tro de eller ej, men de domännamnet vi köpte är till och med snäppet bättre - så där hade vi tur i oturen. Sen har vi skickat in ansökan till bolagsverket gällande att köpa namnet vi tänkt, så ingen annan kan köpa de.
 
 Hittade bilden på google
 
Så de kommer inte bli några fler uppdateringar gällande företaget förens de blivit godkänt och fått sitt namn. 

Kommentarer :

#1: Liie

Alltså det är hemskt hur folk beter sig!! Jag höll tyst om det mesta innan allt var klart med mitt företag, just på grund av detta. Hade hört innan av andra inom min branch att det fanns en som köpte upp allt hon kom åt för att jävlas/peka det mot sin egen domän, så jag hade tur som läste det innan jag startade mitt företag, annars hade jag säkert skrivit ut massa också, man tänker ju inte att folk ska vara så elaka..

Svar: ja de är elakt ! :/ men vi får bara hoppas att allt går igenom och att de bara var domännamnet som försvann.
Carolina Hell

skriven
#2: Liie

Jamen det var det säkert. Att köpa ett bolagsnamn är ju lite större, dyrare och krångligare, tror inte någon ger sig på det. Men det kan vara riktigt svårt att få igenom ett företagsnamn ändå, jag tror jag provade 4 stycken innan jag fick mitt Drops of Light. Men tur i oturen för mig med när jag fick tänka om, för jag gillar det mest av alla namn nu.

Svar: Vi har ju bara en tanke så vi hoppas att de ska gå igenom direkt :)
Carolina Hell

skriven
#3: Liie

Jag håller tummarna :)

skriven

Kommentera inlägget här :