Guldkorn vid fotografering.

Idag har jag fotograferat lite grann, både ute och inne - jag har övat lite mer på fokuspunkterna samtidigt som jag har jag övat vidare på att fotografera manuellt. Och att fotografera manuellt är verkligen inte lätt och det gäller att förstå vad slutartid, bländaren och ISO innebär för bilden. 
 
   
 
När jag fick kameran i somras så började jag leta runt efter tips gällande alla olika inställningar - jag har aldrig ägt en systemkamera tidigare så de kändes lite som en helt ny värld. Och i mitt letande så fann jag en fotoblogg som jag föll för - en blogg som ligger bland favoriter på min telefon.   
 
Guldkorn nr 4
 
Guldkornet denna gång är Elin Keros blogg och ni finner den genom att klicka på bilden nedan. Här inne finner man så otroligt många fina bilder - bilder som blandas med texter som är minst lika fina och som bjuder på vem hon är och vad hon tänker på. 
 
 
Och Elin bjuder bland annat på ett inlägg som hjälpt mig mycket när det gäller att fotografera manuellt - ni finner det genom att klicka på bilden nedan. Hon förklarar de olika begreppen på ett väldigt bra sätt och jag går ofta tillbaka till detta inlägg. Så både hennes blogg och detta inlägg är guldkorn varje gång jag tar fram kameran. 
 

Kommentarer :

#1: Elin [ n e v n a r i e n ]

Men åh tack så mycket!! :D

Svar: Så lite så :) du är verkligen duktig på att förklara och din blogg är en favorit :)
Carolina Hell

skriven

Kommentera inlägget här :