Gravidappen.

Gravidappen har nyligen uppdaterats, vilket är super roligt för det finns mer för den som är gravid men även för när bebisen är här sen. 
 
 
Och en del av det nya är checklistan, å som ni ser har vi inte ens fixat med hälften än
 
 
Och en del av det är att fixa en förlossningsväska med allt som ska vara i. Här är en del av vad som står i appen:
 
 
Men jag vill dubbelkolla med er som gjort detta innan :
Vad tycker ni att man ska ha med sig?
Va hade ni med er som va viktigt?
Va hade ni missat att ta med er som ni önskade att ni hade?

Kommentarer :

#1: Monica

Googla på förlossningsväska, finns massa tips överallt!!!

skriven
#2: Lisa

Eftersom du ska göra snitt blir du ju kvar några dagar så tänk på att ta med flera ombyten till plutten. Tofflor är jätteskönt att gå omkring i. Mjukisbyxor som är högre så dom inte är i troskantshöjd eftersom snittet kommer vara där. Godis och kex. Musik att lyssna på efter förlossningen. Ev. egen kudde för den jag fick var superoskön! Amningsbh. Bröstvårtssalva.

skriven
#3: Lilla Hell

Jo jag har sett det, men jag är den där som gillar när man får mer personliga tips. För när man googlar på något som har med graviditet att göra så går man väldigt generella tips :)

skriven
#4: Lilla Hell

Tack för dina tips, verkligen :)

skriven
#5: cecilia

Vi blev kvar några dagar men hade möjlighet att åka hem och hämta lite grejer som tur var. Jag hade tipsat om flera ombyten till dig och din man. Många trosor (avslaget tyckte jag gjorde att man kände sig ofräsch). Schampo o balsam, tofflor! Jag var aldrig särskilt hungrig efteråt, men frukt o choklad o dricka som bubbelvatten var min räddning. Kamera! Hade gärna haft morgonrock med om jag gör om en förlossning :) Men egentligen är väskan det minst väsentliga, ni får er skatt den dagen och då kan man klara sig utan det mesta om man skulle glömma något :)

skriven
#6: Lisa

Mysbyxor, myströja, tofflor, amningsbh, kamera, laddare. Är du rastlös? Kanske korsord eller nått annat att pyssla med när bebis sover.

På vårt BB ville personlig att bebisen skulle vara utan kläder så att de snabbt kunde undersöka när det behövdes. Så vi använd kläder först när vi åkte hem. Kanske olika.

Det jag glömde var hygien artiklar. Jag hade packat ner allt utom det eftersom jag tänkte lägga ner det samma dag. Inte fasen kom jag ihåg det när värkarna hade kommit igång. Så första duschen blev med sjukhustvål. Inte allt för upp piggande. Men sambon åkte snällt hem och hämtade dem dagen efter så då kände man sig som en ny människa igen. Superskönt och lyxigt.

Kanske att du hinner planera bättre som har en tid planerad. Men jag lovar. I stundens hetta så blir man glömsk. Be mannen din att påminna dig om det du tänkt packa ner sist :)

skriven
#7: Lisa

*Personlig =personalen

skriven
#8: Ida

Jag tyckte det var skönt att hoppa ur sjukhusskjortan efter första duschen...så... Mjukisbrallor, lång kofta (för att dölja jättebindan), tofflor som rymmer svullna fötter. Och amningsvänligt upptill (tex hm:s amningslinnen) om du väljer att amma. Purelan, amningsinlägg (tycker att Mam är bäst). Kamera eller telefon m mycket minne :-) Underhållning i form av tidningar, film mm var överflödig för oss, vi tittade mest på bebis och pratade m varandra. Kanske kan vara bra om det blir mycket väntan innan iofs. Godis och frukt var gott efter. Filt som luktar er till bebis. Kläder till bebisen använde vi först när vi skulle åka hem, innan var det blöja och hud mot hud som gällde. Och filt såklart. Blev visst en rörig och lång kommentar. :-)

skriven
#9: Lilla Hell

Tack för alla fina tips !:)

skriven
#10: Lilla Hell

Tack för att du tog dig tid :)

skriven
#11: Lilla Hell

Inte då, så tacksam för att du tog dig tid :)

skriven

Kommentera inlägget här :