Ett fint ögonblick.

I julas när jag och Jeppe var hemma i Dalarna å hälsade på, så spelade jag upp låten "Till Dig" med Sarah Dawn Finer för min mamma. Hon hade sett mitt blogginlägg kring musikhjälpen och min önskade låt (ni hittar inlägget här), men hade inte hunnit lyssna på låten. Vi satt i köket vid köksbordet och om jag inte minns helt fel så var det dagen innan julafton. Å det var ett sånt där fint ögonblick där min mammas ögon fylldes med tårar och hon inte kunde prata utan att man hörde att gråten fanns i halsen. Det är ett sånt där ögonblick jag vill minnas.
 
Till dig
Som ännu inte har nåt namn
Du är bara en dröm
Jag hoppas ska bli sann

Till dig
Med all den kärlek jag vill ge
Jag har väntat länge nu
Känns som en evighet

Till dig
Som jag hoppas jag får känna
Ditt lilla huvud mot min arm
Lilla stjärna utan namn

Innan åren springer bort
Innan det är försent
Jag är bara en bland
Miljoner som längtar
Jag vet tro mig jag vet

Till dig
Som jag vill se växa upp
Torka tårar från din kind
Få dig att skratta
Att vara still

Till dig
Ett löfte som du får
Jag lovar att älska dig
Så mycket som det bara går
 

Kommentarer :

#1: Hedwig

Så otroligt vacker text och med så mycket innebörd...
Tack för att du delade med dig av den.

Kram
/ Hedwig

Svar: Så lite så. Det är en vacker sång som jag är så glad att jag funnit
Lilla Hell

skriven
#2: My

Sarah Dawn Finer är ju en helt makalös artist med en röst med så mycket power, men framförallt sååååå mycket känsla:) När jag såg texten och lyssnade på låten så föll nga tårar ner från min kind, för hon sätter verkligen ord på exakt den längtan som finns inom en. En längtan som är så enormt närvarande och man har så mycket kärlek som man bara vill skänka till sitt kommande kärleksbarn:)

Svar: För mig är det en vacker låt som gör mig glad och som får mig att fälla glädje tårar. Texten och hennes röst tycker jag ger hopp å sen är min tanke att det kommer när de ska och de som ska ske de sker :)
Lilla Hell

skriven
#3: Tove

Så vacker! Får jag sno denna till min blogg?

Kram!

Svar: Ja absolut, det är inte min :)
Lilla Hell

skriven
#4: Mot Ett +

Den är helt underbar! Prickar så rätt i känslor och ord. ♥

Svar: Verkligen :)
Lilla Hell

skriven

Kommentera inlägget här :