Majsringsincident.

Fredagstipset den här veckan är lite annorlunda. De är ingen rekommendation utan mer höja ett varnande finger. 
 
Jag berättade ju om att Bernhard har fattat hela grejen med majskrokar, så vi har köpt hem lite lite varianter av orginalen som är smaklösa. Det finns olika smaker sen finns de dom som är jätte små så att barnen får träna pincettgreppet. Sen hittade vi några som var runda med smak som vi lät Bernhard prova.
 
 
Alla andra varianter har funkat bra, men de som hände med dom här ringarna var att han bet bort hälften och åt upp den biten. Sen stoppa han in resten i munnen (alltså en halv ring) och den fastnade. Nu blev de aldrig farligt, för han visa direkt att den fastnat och jag lyfte upp honom på sekunden. Och när jag lyfte upp honom åkte den ut.
 
Jag brukar ju tipsa om saker som är bra och som jag vill rekommendera, och jag kände bara att jag måste berätta om vår upplevelse med just dom här ringarna. Bernhard äter deras majskrokar som ser ut som orginalet fast med smak, men just den här skippar vi helt efter den händelsen. 

Kommentarer :

#1: Kristina

Det har hänt hos oss också med dom. Även med dom som är hjärtan med paprikasmak. Jag låter honom äta dom men delar i mindre bitar. Gillar sempers miniringar bäst :-)

skriven
#2: Rebecca

Skräcken är ju att dem små sätter i halsen! Är jättenojig över det! Än så länge får Melvin bara små smakskedar av exempelvis banan o annat i en sån där smaknapp. Men är så rädd! 😟
Men vad skönt att allt gick bra för Bernhard! ❤️

skriven
#3: LillaHell

Ok ok. Nej vi föredrar majskroken och att man byter ut smaken :)

skriven
#4: LillaHell

Ja och jag är så glad att jag och Jeppe gått HLR för barn så att man har lite koll på vad man ska göra

skriven
#5: Anonym

För att öva pincettgrepp brukar jag klippa majskrokar i mindre bitar. Min pojk tycker det är kul när han får både en hel och en sönderklippt, då har han att plocka o greja en stund :)

skriven

Kommentera inlägget här :