2 stygn i pannan.

I förra veckan, den 21 februari, fick jag samtalet som ingen förälder vill ha. Det var förskolan som hade försökt få tag i Jeppe, men då han inte svara så ringde dem mig. Och dem ringde mig för att Bernhard hade dansat in i ett element och fått ett sår i pannan - inte så stort men däremot djupt. Så han behövde få träffa en läkare och se om de behövdes limmas eller sys. Och då jag jobbar en timme hemifrån så satte jag mig i bilen direkt och mötte upp Jeppe på vägen, så körde vi till förskolan tillsammans. Och Bernhard har verkligen den bästa förskolan där han är trygg och trivs så bra, så han var lugn när jag klev in - vi köpte en blomma och lite godis till dem nu i efterhand som tack för att dem är bäst. Sen blev det först vårdcentralen men dem satte bara ett plåster och skickade oss till akuten, då såret var för djupt. Jag såg det inte då, med tanke på blodet men de var så pass djupt så jag kunde se skallbenet. På akuten blev de lite emla liknande medel som fick sitta på någon timme. Sen blev det att dem gjorde rent, satte en bedövningsspruta och sen sydde 2 stygn. Och Bernhard var super modig ! Jag fick ont i mammahjärtat av hur det fattas lugn och pedagogik vid moment där dem syr, men men. Dem sa på vårdcentralen att dem kan ge något lugnande för att det inte ska bli ett trauma, men dem valde bort de och lät en person hålla i huvudet och sen fick Jeppe hålla i hans armar. Super brutalt och omänskligt. Men han överlevde och imorgon ska vi ta bort stygnen - hoppas dem fick ihop det fint.

Vår lilla Bernhards första sår/skada.

Kommentarer :

#1: Millis

Oj lät inge vidare det där, varför valde dom inte att limma? När min son ramlade i somras och fick ett djupt jack mitt i pannan så valde dom att limma, gick superbra.

skriven
#2: lillahell

För det gick inte att limma

skriven

Kommentera inlägget här :