Tippen.

Jag har aldrig riktigt brytt mig, vilket låter hemskt, men efter en utbildning för någon vecka sen så insåg jag att jag måste ta tag i det. För min nonchalans har berott på okunskap och det är en dålig ursäkt. Nu undrar ni säkert vad jag pratar om? Jo jag pratar om källsortering. Här hemma har vi har gjort det många gör, genom att sortera upp matavfall och brännbart plus glas och metall som vi tagit till tippen (som idag heter återvinningscentral). Men nu blir det även att vi sorterar plats och pappersförpackningar, vilket kom ur att jag gick en utbildning där en del av utbildningen handlade om hållbar utveckling. Ett viktigt ämne  där det många gånger kan kännas för stort och ogreppbart. Men det går att ta ner det på individnivå och alla kan göra det dem kan - jag har ju tagit upp exempel tidigare som exempelvis regler på förskolan, att lyssna på varandra och att sälja leksaker och inte bara köp nytt på nytt. Och nu är vi igång och jag tycker det känns roligt att få börja och få vara en del av gänget som bryr sig lite extra när det gäller miljön och oss människor.

Kommentera inlägget här :