Att vara en ruvare.

I augusti förra året skrev jag en lista över ruvardagarna - min tanke var att underlätta under de dagarna. För den som aldrig gjort IVF så kan jag förklara att de dagarna från att man fått tillbaka sitt embryo till att man testar är stundtals otroligt jobbiga. Man, eller jag iaf, letar efter tecken på om jag är gravid eller inte och det gör en galen till slut Är jag ensam eller någon som känner igen sig? Och efter återföringen den 30 maj så köpte jag hem enkla graviditetstest och jag började testa 7 dagar efter återföringen. Bra eller dåligt? Detta var första gången jag gjorde på det här sättet och det var för att jag vill se OM det fäste och NÄR det då skedde för att sen se NÄR det släppte. Jag vill kunna ge kliniken mer info så att dem kan hjälpa mig ännu mer. Och precis som alla andra gånger så kunde jag känna att jag var gravid innan den officiella testdagen, och den här gången fick jag det bekräftat genom ett test. Ett svagt ja, är ändå ett ja. Det gjorde mig självklart glad, men det är inte ett ja förens på testdagen som kliniken gett en och för mig släpper embryot dagarna innan. Då tänker man kanske, hur kan du säga det? Jo för jag gjort några återföringar och det har hänt 3 gånger på raken.

Kommentarer :

#1: Ann

Bra eller inte att testa? Väldigt svårt att låta bli när man så gärna vill. Besvikelsen blir nog lika stor hur man än gör om det inte går vägen.

skriven
#2: Kristina

Jag testade tidigt varje gång....

skriven
#3: lillahell

Hur var det?

skriven

Kommentera inlägget här :