Förskolan är stället som inte går att ersätta.

Sen lillasyster kom till världen så har det inte blivit mycket tid på förskolan för Bernhards del. Först var det för att magsjukan gick och vi ville inte få hem den så lillasyster kunde bli smittad. Men sen gick allt över till att Corona klev fram och blev en del av vår verklighet, så Bernhards sista dag på förskolan blev den 7 april. Och det går bra att ha honom hemma, men han saknar förskolan. Han saknar pedagogerna och de andra barnen, men framförallt så saknar han sin bästa vän Nils. Sen så träffade jag på en av pedagogerna den 20 april och hon berättade att de är ute nästan hela dagarna nu, just med tanke på Corona. Och hon sa även de att om Bernhard vill komma dit och leka när de är ute så är det helt okej. Så jag, Bonnie och Bernhard tog oss dit både den 21 och 22 april och då hade han inte varit där på 2 veckor - jag säger bara: vilken skillnad på Bernhard. Jag har gått hemma och funderat på hur jag ska få honom att leka själv då han hela tiden vill ha med mig och han vill gärna att jag både kickar igång leken för att sen hålla den levande. Men den kille jag fick se på förskolan är en kille som inte alls behöver mig såsom han gjort hemma, utan han började plocka fram grejer för att sen leka i typ 1.5 timme. Vill även tillägga att detta fortsatte när vi kom hem - efter vi ätit lunch så lekte han själv i typ 2 timmar. Helt underbart att se !!!!

Hemma, efter lunchen. 

Förskolan, pedagogerna och de andra barnen är så VIKTIGA för min son. Han har det bra hemma, men förskolan är hans ställe som inte går att ersätta. Det är där han växer och utvecklas och får vara Bernhard på ett annat sätt än hemma. Så jag ser fram emot när det värsta är över och det går att ha honom på förskolan igen - jag ser fram emot det för hans skull. Och de bästa med besöket på förskolan den 21 april var när han såg sin bästa kompis efter 2 veckor isär och han fick leka med honom. Kramarna dem gav varandra - de var så sött så jag dog nästan lite sötdöden.

Bernhard står och väntar på sin bästa kompis som han ser på andra sidan staketet. 

Kommentarer :

#1: Sj

Ja förskolan är verkligen toppen. Båda mina barn har utvecklats så mycket efter dom började där och det märks när dom inte varit där på ett tag, lite svårt aktivera dom tillräckligt hemma och att verkligen hålla alla rutiner som behövs. Barnen äter helt annorlunda där med, saker som dom vägrar hemma. Så vissa barn behöver verkligen förskolan. Så har inget dåligt samvetet för att lämna på förskolan, märker ju att mina barn är så mycket mer socialt anpassade än vad jag va som aldrig gick på förskola, bara på barntimmar någon timme i veckan och bara hängde med 1 kompis. Kom riktigt aldrig in i gänget i skolan eftersom dom flesta kände varandra från innan via förskolan.
Beundrar föräldrar som klarar aktivera och utveckla barnen lika bra som förskolan men som sagt, glad över att mina får bättre chans än mig socialt.

skriven

Kommentera inlägget här :