Att bli storebror.

Bernhard har ju längtat efter ett syskon och sen han fick veta att vi var gravida så har han blivit mer och mer ivrig på dagen då Pyret är här. Och vi har ju förstått att han trodde det skulle komma ut en liten person som kunde krypa, leka och äta riktig mat. Hur vi än försökt förklara så har han fortsatt säga samma sak. Så det första mötet och tiden efter kunde gå hur som helst. Och under det första mötet gav han lillasyster lite tid och uppmärksamhet, men det var nog för overkligt för honom för att han skulle ta sig till henne helt och hållet. Så vi lät honom göra sin grej, vilket blev en blandning av att titta på henne, kolla runt bland allt på BB och att umgås med mig, sin pappa och sin farmor. Så de första mötet var perfekt.

Första mötet mellan storebror och lillasyster

2020-02-07

Och nu har det snart gått 3 veckor sen hon kom till världen och varje dag frågar han efter bebisen. Varje dag vill han pussa på henne - hon får SÅ mycket pussar av sin storebror. Varje dag pratar vi om hur mycket vi älskar henne och hur mycket hon älskar oss. Och hittills har han inte blivit störd av henne på nätterna och det funkar för honom att han är på förskolan tisdag, onsdag och torsdag mellan 10 och 15. Det enda som han nämnt som gripit tag i mitt mammahjärta är att han tycker att jag bara är med bebisen hela tiden, vilket är svårt att förklara för honom. Så jag är extra noga med att vara super närvarande när vi leker, spelar spel, går på promenader (osv), jag berömmer honom ofta och mycket plus att jag stjäl varje kram jag kan få (han är inte speciellt kramig av sig).

Bernhard är verkligen en underbar storebror och det ska bli så kul att följa deras resa som syskon.

Kommentera inlägget här :