Avsnitt 8.

Nu har vi gjort ett nytt avsnitt och denna gång så lyfter jag och Jeppe varsin fråga/fundering som vi har inför att börja med IVF. Ett avsnitt där vi ber vi om tips kring våra frågor/funderingar. Så se gärna avsnittet och lämna ditt tips om du har ett i ämnet. 
 
Men innan ni ser avsnittet, så vill jag bara klargöra en sak. I början av december skrev jag ett inlägg angående att få tips och råd kring IVF processen (som ni finner här) å vi gjorde även ett avsnitt kring det ämnet (som ni finner här). Här menar jag tips å råd som handlar om att vara inställda på hur jobbigt det kommer vara å att vi kanske inte lyckas på första försöket. 
 
Skillnaden nu är att det handlar inte om negativa tips/råd/tankar kring sprutor, hormoner och allt sånt som är under en IVF process - utan det handlar om något som är innan vi ens börjar med IVF. Alltså som för vilket par som helst som vill skaffa barn. 
 
Taggar: #IVF;

Kommentarer :

#1: Lina inteutanf.blogg.se

Hej svejsan! jag och min man har genomgått 6 st ivfer. Detta har gett oss en fantastisk dotter och en bebis i magen. Resan dit har varit både ett himmel och helvete, för ivf är båda. Det är den största välsignelsen men ändå något svårt. Ni gör rätt i att se detta med positiva ögon.
Jag har studerar infertilitet och läst alla studier jag bara kunnat komma över. Det bästa för den kvinnliga kroppen är utöver allt du rabblade upp: d-vitamin. Det finns omfattande studier om att kvinnor i Norden har svårt att bli med barn för att vi lider brist pp d-vitamin. Man ger även detta i stora mängder runt om i världen vid ivf. Ät det!
För män är en coctail av zink, selen, folsyra och E-vitamin bra.
Akupunktur efter insättning ska också göra underverk.
Lycka till!! Mirakel skapas av människor som vägrar ge upp. Glöm inte det <3

Svar: Hej hej! Å tack för att du skriver/svarar på våra funderingar - väldigt hjälpsamt :) Vi skrev till vår läkare på RMC angående en cocktail vi hittade utifrån dina anvisningar å kollade vad dem tycker, hoppas på svar snart :) sen ska jag kolla upp detta med D-vitamin. Helt klart ! :) Gjorde du akupunktur?
Tack för dem fina orden, dem ska jag minnas :)
Lilla Hell

skriven
#2: Lisa

Kul och bra blogg! Vi har efter 1 års försök blivit gravida. Är i vecka 7 nu! :-) Om ni inte redan gör det så tycker jag att Jeppe ska läsa Blondinbellas mans blogg. Theoddway.se Han och BB är dessutom med i Gravid vecka för vecka där han ger sin syn på hennes graviditet från hans synvinkel. Så där får du nog lite tips. Kram

Svar: Hej hej ! :) tack va snäll du är. Å stort grattis till er - va roligt :) Jag följer GVFV och BB:s blogg, men jag ska tipsa killen om Odd :)
Lilla Hell

skriven
#3: Lina inteutanf.blogg.se

Ingen orsak :-)
Ja, jag gick på akupunktur hos Dr Lin i Malmö. Hon är fantastisk. Jag har många vänner som blivit gravida efter att besökt henne.
Kram

Svar: Ok då kanske man ska boka in ett sånt besök :) va kostar de?
Lilla Hell

skriven
#4: Lina

Det kostar 400:-/gången. En väldigt investering enligt mig. Man bör gå 4 gånger innan insättning och på insättningsdagen. Jag önskar er all lycka!!

Svar: Ok tack tack :)
Lilla Hell

skriven

Kommentera inlägget här :